بانک جامع صنعت تاسیسات ایران

آکواریوم پرایمورسکی روسیه؛ آکواریومی الهام گرفته شده از صدف

در این آکواریوم یک ساختمان نمایشگاهی(نمایشگاه موجودات آبی) با یک دلفیناریوم وجود دارد

1399/06/31

آکواریوم پرایمورسکی (Primorsky Aquarium)، با الهام از شکل صدف در روسیه ساخته شده است. در این آکواریوم یک ساختمان نمایشگاهی(نمایشگاه موجودات آبی) با یک دلفیناریوم وجود دارد. همچنین در نزدیکی آن یک مرکز تحقیقاتی نیز واقع شده است. اندازه کلی آکواریوم 35.000 مترمربع است. حجم مخازن موجود در ساختمان نمایشگاه بیش از 10،000 متر مکعب است. دو مخزن بزرگ 7000 تنی نیز وجود دارند. در آکواریوم پرایمورسکی جهان‌های زیر آب هر پنج اقیانوس نمایش داده می‌شوند. حدود 500 نوع از جانوران دریایی آب شیرین در این آکواریم وجود دارد. مخازنی که با اندازه‌های مختلف در این مجموعه وجود دارند این امکان را فراهم کرده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند زندگی موجودات آبی مناطق آبی روسیه مثل دریای ژاپن، دریای اختسک، دریای برینگ، دریاچه بایکال، رودخانه آمور و دریاچه خانکا و همچنین موجودات آبی دریاهای سرد قطب، دریاهای مناطق گرمسیری، رودخانه‌ها و اقیانوس‌های آزاد را ببینند.

 

آکواریوم Primorsky، بدون اغراق یک مرکز منحصر به فرد است. نمایشگاه‌های زیبا، تورهای جالب مختلف، برنامه‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان، نمایش‌هایی با پستانداران دریایی، تعامل با دلفین‌ها، مناطق تفریحی جذاب، سرزمینی زیبا با چشم انداز متنوع از پارک‌ها و آبشارها، مغازه‌ها و کافه‌ها، همه اینها آکواریوم را به یکی از مکان‌های تفریحی شگفت‌انگیز برای ساکنان و مهمانان تبدیل کرده است.

خاطر نشان می‌کنیم که این پروژه توسط گروه معماری OJSC Primorgrajdanproekt طراحی شد و در سال 2010 ساخت آن کلید خورد. در سپتامبر سال 2016 آکواریوم پرایمورسکی با حضور رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و نخست وزیر ژاپن شیندزو آبه و دیگر مقامات سطح بالا افتتاح شد. این آکواریوم سومین آکواریوم بزرگ در جهان است.


کلمات کلیدی :


ساختمان